„Balena albastră” se întoarce sub o nouă formă, ca să te sperie aiurea
Dacă n-a fost suficientă nebunia artificială creată de „balena albastră”, un nou trend care i-ar împinge pe tineri la sinucidere apare pe internet.
„Balena albastră” a fost un subiect care a explodat peste noapte și i-a pus pe toți pe jar. Părinți îngrijorați, autorități și chiar Primarul General al Capitalei s-au întrecut în sfaturi pentru cei mici, ca să nu se sinucidă pentru că așa au fost îndrumați pe internet. Așa cum a apărut, însă, acest trend, tot așa a și dispărut, fără să vorbim despre o decimare a populației.
Pentru că a trecut cam un an de la această teamă imensă a populației, era timpul să apară una nouă, care să-i mai convingă pe unii copii că au nevoie de un smartphone nou, sau pe unii părinți că internetul o să le omoare odraslele. Nu se mai numește „balena albastră”, ci „provocarea Momo”, iar de data asta vine și la pachet cu o creatură.
Estetica urâtului nu m-a dat pe spate în vremea școlii, așa că n-am găsit o plăcere în poeziile de acest fel ale lui Arghezi. Tot aici aș încadra și figurina Momo, creată de Midori Hayashi. Din păcate pentru Midori, păpușa ei a fost asociată acestui nou curent care ar putea fi sau nu artificial.
Conform Buenos Aires Times, noua provocare ar putea fi legată de moartea unei fete de 12 ani, din Argentina, care s-a sinucis. Provocarea necesită ca utilizatorul să adauge în lista de contacte și să ia legătura cu un oarecare Momo. Acesta va trimite o serie de imagini și mesaje violente, prin care încurajează la sinucidere.
Să sperăm că vorbim totuși despre o încercare eșuată de a populariza un fenomen inexistent, altfel iar o să avem de-a face cu acțiuni de prevenire care-s, de fapt, acțiuni de PR.